carpe diem

2010-11-14

jag älskar att vakna till ljudet av en knarrande pojkvän på kudden intill. det finns ingenting som är så lugnande som hans andetag. ännu bättre är det dessutom nu när milo flyttat in. hon börjar lugna sig så smått och när vi kan trängas alla tre i sängen, då har välbehagsbarometern nått höjder man bara kunnat drömma om. både igår och idag har vi vaknat så. då känner jag frid och lugn, som ingenting annat i världen kan ersätta.

igår kom vi upp sådär lagom i tid. genast satte vi igång med att städa. med en väldans fart hade vi hunnit med att röja undan och dessutom dammsuga & tvätta golv. resultatet av en liten katt som gör alla sin behov inomhus är att det ligger kattsand överallt. efter vårt nyttighetsryck åt vi en ganska så fantasilös lördagsfrukost framför tvn.

rasmus föreslog en runda på stan. jag säger aldrig nej till något sådant. vi hann med två ärenden, och helnöjd var jag när vi tillslut kom innan för dörren helsvettiga av att ha burit tunga kassar. för hem kom vi med x antal flaskor öl och cider att bunkra upp i kylen med och dessutom vars en iphone 4. jag hoppade höjder av lycka när jag fick hålla den i min hand för första gången. drömmar kan slå in. det har hänt mig 3 gånger nu.

trots våra fantastiska investeringar i nya grymma telefoner fick jag ändå myror i brallan. lördagen kändes så oplanerad. victor och venessa dök upp en stund. sen ringde fanny & räddade oss från mardrömsscenariot att sitta ensamma, och inne en lördag. när victor & venessa knatade iväg till bion, rusade jag och rasmus mot svedalabussen.

lördagen tillbringade vi hemma hos underbara fanny, linus & lilla solstrålen ella med att kränga tacos, titta på tv, dricka lite alkoholhaltigt och bara ha det så himla mysigt och trevligt som vi alltid har det där. ella svänger lite i sin inställning till mig. jag tror att hon tycker att jag är ganska rolig, men på avstånd. hon vill helst sitta hos mamma eller pappa & titta på mig, och sen kan vi flirta i evigheter.

jag blinkar, gör fula miner, gömmer mig, petar i näsan, pratar med kul röst eller beter mig allmänt tokigt, hon tittar och skrattar; hehe. jag härmar; hehe, och då bubblar hon över och skrattar hysteriskt. älskade lilla livet. du ger oss så mycket glädje och värme i tillvaron. du lyser upp tråkiga och jobbiga dagar & allt med ett litet pip, eller leende. du är så mycket kärlek för oss allihopa. så efterlängtad och älskad att det finns inte ord för att beskriva allt vi känner för dig. du förkunnar om framtiden och du får oss alla att se ljust på den !

hem kom vi i ganska så lagom tid. i säng ramlade vi och så blev lördagen precis så som jag hade önskat. vi tog tillvara på tiden och gjorde något av den, något som betyder mycket, som jag kan leva hela veckan på. mer sånt.

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tror du att jag ligger o bölar nu?? (Om du tror de e svaret JA, de gör jag!)

Älskar dig svägis... -o de gör Ella me!

2010-11-14 @ 23:37:21
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0