konsekvensanalys

2010-11-25

jag fattade ett beslut sist vi var och handlade. ingen mer gräddfil, matlagningsgrädde eller creme fraiche. nu är det kesella och lättyoghurt som gäller. i alla fall för min del. ska nog spetsa ralles mat med extra fet grädde. han får ju inte tyna bort. för min egen del är allt sånt som sätter sig på ass'et direkt första prio att undvika.

jag älskar bröd, jag älskar bröd så mycket att jag skulle vilja äta bara bröd. men att försätta sig i den dödsfällan är väl ingen vidare idé om man vill bli äldre än 45. istället funderar jag på att sätta surdegar och bara äta danskt rågbröd. inte bra, men bättre än lingongrova, frökusar och annat påhitt som finns att hitta i butik. halvnyttiga alternativ som ändå bara innehåller one thing, and one thing only; socker.

att det snart är december gör ju inte saken bättre. snart är det jul och då varvar vi soffhäng med att frossa allt möjligt skräp. jag vill inte påstå att jag älskar julmat. jag snarare uppskattar traditionerna kring den. något som jag i alla fall ser fram emot är sillen och den ska ju vara bland det nyttigare.

jag har bestämt mig. min nyttighetssväng ska återupptas och jag ska hålla den så länge jag bara kan. målet är inte att rasa en massa i vikt, inte än. utan snarare att råda bot på min ovana att småäta och unna mig saker förjämnan. för jag har mer karaktär än det ibland kan verka. att äta en pepparkaka för att det är gott och för att man har förtjänat det är egentligen mycket roligare än att äta en halv burk och få mega ångest över det. det säger sig självt kanske ? men nu är det en sak som gäller; KONSEKVENSANALYS, that's how i will role genom deceberfrosseriet.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0