jag vill bli en riktigt barista

2010-11-17

jag måste få skryta. fast, det är kanske inte så mycket skryt trots allt ? jag tycker snarare att det är häftigt vad jag fått erfara idag och att det dessutom visade sig att allt mitt slit gett resultat, det kan väl knappast jag hjälpa ?

roberto dell´aquila (efternamnet har jag hittat på nätet, men jag kommer inte ihåg hur han presenterat sig, så därför är jag inte helt hundra på att det stämmer.) kommer ursprungligen från italien och är utbildad köksmästare men jobbar som barista. han levererar dessutom italiensk-rostat kaffe till mitt jobb. roberto har tävlat i world championship baristatävlingar och är utsedd till nummer två. hur coolt ?

idag har han justerat mig och min teknik. loved it. han berömde mig och sa att jag har kvaliteter som platsar i baristatävlingar. nu vill jag bara utvecklas. jag vill utbilda mig och förstå kaffe. jag vill bli sådär vass och erbjuda varje kund en kopp 100%igt kaffe. nu kör vi !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0