sammanfattningsvis har denna måndag varit en mycket bra måndag

2010-05-17

sjuttonde maj har känts ovanligt ouppmärksammat. jo, det var en sida i metro om att norrmännen äter massor av pizza och sen kunde man sms'a ett nummer för att få tag i en inköpslista. jag kände mig måttligt inspirerad.

det verkar som att vädret över skåne har svårt för att bestämma sig. idag har solen tittat fram och slängt sina omtänksamma solkyssar mot pannor och bara axlar. jag gillar. helst av allt skulle jag vilja slänga talllrikar och mackor i backen och lägga mig rak i en solstol, men nu måste jag få hushållet att gå runt så jag blir nog blekast i kvarteret i år.

jag vågar inte hoppas, för när man verkligen ser fram emot en helg med solgass blir det alltid regn, i mängder. så, peppar peppar !

idag har jag lärt mig;

- att göra marmelad
- att det är dags att se över listorna i podden...mina kollegor, den ene min chef hoppade höjder när "roger på starshine" skrålade från högtalarna. jag bara, oj...fanns den inlagd där.
- att skånetrafikens busschaufförer är helt utom all räddning och våldsbenägna - jag höll verkligen på att bli överkörd av den chauffören som jag hatar mest !

ett moment som jag älskar mer och mer för varje dag, nu när jag är utflugen...det är mat. jag älskar att äta sånt som jag bara får lust att äta. som idag...thanks to sen lunch har middagen ikväll bestått av youhurt och müsli, foccacia med ost och sylt och en halv fantastiskt lagom mogen avokado. mums. jag älskar mat ! nu cocostopp och hollywood fruar.

många pussar,

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0