tisdagssunk

2010-03-09

jag sitter fortfarande i min pyjamas och det planerar jag att göra tills det är dags för att ta en dusch. jag gillar att sunka loss till man är så sunkig att sunket till och med är beredd att lämna en. raskt in i duschen och plötsligt står man högt i kurs.

jag och rasmus hade en lugn morgon. han fick ligga och dra sig medan jag bakade foccacia. hur gott ? typ så gott att jag tänker äta mackor till lunch och till middag ! efter en fräsch frukost tog vi det lugnt innan han var tvungen att skynda hem till sin organisationsbok.

jag fattar inte vart vi får allt ifrån, men vi ägnade morgonen åt att söka igenom spotify efter omogna låttittlar och den som fick oss att skratta mest var: en bajs om dagen. jag nynnar; en bajs om dagen, det är bra för magen.

som alla andra par har vi också smeknamn på varann och idag började vi tokigt nog att diskutera smeknamn av fågelkaraktär. rasmus tycker att om jag var en fågel, då skulle jag vara en skata och jag tycker att om rasmus var en fågel, då skulle han vara en trana.

varför jag blev en skata det vet jag inte riktigt. han tyckte typ att skatan hoppar roligt och att det i så fall skulle vara likt mig. jag tyckte att tranan passade rasmus för att dennes dans passar in på ralle. tokig charmör som rör sig lite fumligt tycker jag också kan stämma till viss del.

avslutade nyss ett samtal med svägerskan, den bästa dessutom. vi brainstormade inför festligheter och flyttstädning. nu ska jag plocka fram pärlor, tänger och diverse annat och sen ska jag bygga armband. yeey !

puss & kram på er,
m.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Svägerskan här (Den bästa dessutom -sträcker stolt på mig!) Sorry om jag va lite väck innan när vi snackade. Ungdommarna skrek så förfärligt på bussen (läses med gnällig tant-röst =))

Jag la fram förslaget om pizza-snurror och kladdkake-muffins för linus som verkade tycka detta va en bra idé (inte lika exalterad som jag, men hur mkt kan man kräva egentligen? ;)) Däremot så sa han att hans kusin e vegiterian så vi borde kanske göra ett par "snurror" vegetariska... Har du nån idé på detta? Vill ni komma på fredag kanske som vi snackade lite löst om? Hade kanske varit de bästa! :)

Hörs av i veckan! PUSS!

2010-03-09 @ 18:59:12
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0