riktigt bra är det nog inte

2010-03-18

jag vet inte om det blir en helt bra dag idag. jag vaknade med ett ryck efter en riktigt otäck mardröm. egentligen så började det hela mycket bra. jag var vinnare av so you think you can dance - hur det nu gick till ? men plötsligt var livet inte längre en dans och jag kedjades och kastades in i ett rum där 4 redan utsvultna kroppar låg på golvet med filtar över sig. en ruggigt stor man knuffade in mig i ett hörn och plötsligt kröp en massa kaniner och råttor fram och började tugga på mig. jag skrek !

när jag loggade in mig på mejlen nu på morgonen hade ysb skrivit och meddelat att jag inte fick jobbet. samtidigt som jag är besviken är jag ganska likgiltig och tycker mest att de får skylla sig själva. jag ska verkligen ta tag i det här jobbsökandet nu och hitta ett på rimligt avstånd. ystad, även om ett jobb på ysb hade vart en dröm, känns lite overkill. jag och rasmus hade typ blivit tvugna att flytta dit.

jag ska träffa bästa vännen idag. i eftermiddag blir det en tripp in till malmö och vi hade hoppats på fint väder, men icke. dimman ligger tjock. jag hoppas verkligen att det kan klarna upp, för jag är så sugen på en kaffe i solen. det känns redan som en tröst att jag ska få tillbringa lite tid med min bästa vän, jag har saknat henne ! hon är nyligen hemkommen från en skidresa så hon har nog en hel del att berätta.

nu ska jag strax springa till min jobbcoach och sen hem för att snöra på joggingsskor & efter det pilates i vardagsrummet. jag ska by the way titta efter en riktig pilatesmatte i stan idag för jag måste ha något vettigt att ligga på.

ha en bra dag,
m.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Synd att du inte fick jobbet :/ Men så e de ju... Nån annan lycklig jävlel som kommer få jobba me dig istället :) Hoppas då de blir närmre oxå som du skrev. Drygt me långa resvägar (fråga mig -haha! :))

PUSSSSSSSSSS

2010-03-18 @ 10:12:56
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: cicci

svar; har gjort det när jag bodde i kalmar och jag kan säga att det hjälpte inte mig ett smack. slängde bort onödig tid. dom kollade mitt cv och sa att det var bra och sen jobben dom tyckte jag skulle söka låg ute på platsbanken. bara det att dom tyckte jag skulle söka ett visst antal jobb per dag. mina jobb jag har haft har jag fått utan jobbcoach. och det jobbet jag fick när jag hade jobbcoach sökte jag inte ens genom arbetsförmedlingen. så jag tror jag hoppar det :P

2010-03-18 @ 11:43:39
URL: http://ciccidahlgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0