veckan som kommer

2010-06-20

väskan står halvpackad mitt på golvet. jag blir trött bara jag tittar på den. att tvätta bakis från klockan åtta på morgonen tar verkligen musten ur en. jag kan i alla fall försäkra mig om att jag kommer somna tidigt ikväll, och det är ju verkligen positivt med tanke på vad veckan kommer att innebära.

halmstad känns plötsligt så exotiskt när inga andra resor planerats in denna sommaren. fast så mycket semester lär det ju inte bli ! jag gillar i och för sig att vara igång på läger typ en helg eller så, men nu ska vi vara iväg fyra dagar. det känns som att det kommer att bli grymt intensivt.

fotboll på tv ikväll igen. jag suckar, men inte så rasmus hör. han får bestämma -tv är överskattat. hade i och för sig kunnat tänka mig att se this is it ikväll, men pappa skulle spela in den till mig. ska nog duscha och lägga mig och läsa. jag kan inte fatta att jag faktiskt skrev det ! jag ? läsa ? det händer väldigt sällan, men det är väl på tiden att jag läser ut den där boken som ligger halvläst i bokhyllan. det är ändå ganska mysigt.

jag vet inte hur den blev, men jag provade att göra marmelad idag. lime/ kiwi. den ser riktigt giftig ut i färgen. jag tror dock att den blev bra och att den kommer att vara perfekt till ost. jag har inte vågat smaka än, men jag lovar att delge både resultat och recept.

oj, klockan tickar. bäst att få undan packning och dylikt så att jag kan dyka i säng.
vi höres,

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0