?

2010-06-13

är det någon mer än jag som känner sig jäkligt stött på försvarsmaktens reklamposts som förpestar stämningen vart man än rör sig ? visst får man dåligt samvete...man bara; "jo, men alltså...okej, eller...alltså...nej, det tycker jag inte/ ja...men det vill jag väl"

vem är försvarsmakten att ställa krav på hur jag, du eller våra grannar ska tycka ? jag tycker inte att försvarsmakten borde få ställa några som helst krav alls. förr skulle alla göra värnplikt, sen skulle alla göra värnplikten fast de inte ville och nu får inte alla göra värnplikten.

och hur som haver tycker jag dessutom att det är obehagligt att sverige propagerar för ett försvar så där när vi inte vart i krig på så många hundra år. värnplikten ska vara frivillig och jag röstar för yrkesmilitärer ! ingen ska få mig att känna dåligt samvete när jag kan värna om sverige på andra sätt.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0