två jobb

2010-06-18

16 timmars arbetsdag igår, CHECK ! jag börjar egentligen nu ute i vellinge, men jag måste få ta det lugnt nu på morgonen. jag är darrig så trött jag är. belönar mig i alla fall med vaniljyoghurt och svenska jordgubbar. för två veckor sedan kostade en liter 55 spänn, men torgkillen i vellinge är världens bästa, så nu kan man köpa för 30 spänn. jag myser. jag har aldrig egentligen varit så här förtjust i jordgubbar. jag har ibland bara tyckt att de är överskattade, men nu...mmm. igår köpte jag två liter och ni kan tro att jag frossade.

angående att ha två jobb. jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur stressigt det är mentalt. ja, jag är extremt trött alltid när jag är ledig, men det värsta är nog att hålla isär allting. dessutom är jobben totalt olika och därför måste jag, parallellt, vara på två sätt. som konfirmandledare måste jag vara. djup, pedagogisk, engagerad och administrativ. när det gäller kafé- jobbet måste jag vara effektiv, metodisk, lyhörd och ha många bollar i luften samtidigt. en sak är dock säker ! jag är tacksam. tänk att ha två jobb när så många kanske inte har något alls ! dessutom. hur kan detta inte vara till min fördel för vidare arbete ?

nu ska jag torka håret och komma i något annat än morgonrock. förmodligen jobbas det över i eftermiddag av den enkla anledningen att jag har massor med lägerplanering kvar att göra. dock kommer det att bli det bästa lägret jag någonsin arramgerat och jag är grymt taggad för halmstad. jag ber att det blir massor med sol !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0