kan det inte bara vara över ?

2010-06-20

ockelbo-daniel skrev historia och gifte sig med kronprinsessan, klänningen var vacker och stockholms gator vart fulla med människor som ville titta på brudparet. ja, ja...och ? jag fick en skymt av klänningen, det var allt jag behövde. det är skönt att den här hysterin äntligen dragit förbi. eller nu ska det kanske skvallras från smekmånad och inflyttning i deras slott och så vidare ? bah ! jag säger som pappa: låt det svenska kungahuset finnas kvar, men låt det vara symboliskt. de kan väl arbeta som vanliga människor ? skulle det behövas klippas ett band eller två någonstans så visst, låt dem åka. för är det egenligen rimligt att kungligheterna ska vara så grymt förmögna ? och på vadå ? skattemedel ! jag är inte förtröden, det kanske låter så. jag tycker bara att traditionen känns ganska omodern. visst, kungahuset har en symbolisk roll för sverige och det är nog många som tycker att kungafamiljen är viktig. jag har bara svårt att förstå riktigt poängen med att ha så oänligt mycket tillgångar när det faktiskt finns människor i sverige som bor instuvade i råttbon. det känns som att det är minst lika omodernt, men så jäkla oprioriterat. tror ni ens att victoria och daniel kommer dricka hur glasen som "svenska folket" gav dem mer än typ en gång. och föresten -b to the ull shit ! svenska folket, who ? jag fick inte vara med och välja några fucking handblåsta glas för 300 000.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0