helgens planer

2010-06-19

kors i taket - jag är ledig. jag har en hel ledig helg till mitt förfogande och inga svettiga timmar i kassan på världens bästa kafé. det kommer sluta med att jag åker ner imorgon en vända, men då i syfte att skämma bort mig själv över en kopp kaffe.

jag vet inte varför, men när jag ser fram emot många timmar i solen, mulnar det alltid på. det är i och för sig okej, för jag behöver skriva inköpslista och ränna på stan. jag åker inte till västkusten utan solkräm och myggmedel. jag har redan fjällat bort brännan jag införskaffade för några veckor sedan, då när jag satt i solen i västra hamnen. det gäller att sola smart om brännan ska hålla. myggbett, det har jag också redan drabbats av och jag ska verkligen undvika att få fler. jag ser ut som en prickigkorv kring anklarna och det kliar något fruktansvärt.

igår var vi hos fanny, linus och ella. jag är så kass, jag bara jobbar och jobbar så när jag väl är ledig är jag bara genomtrött och orkar ingenting. jag tog mig i kragen igår i alla fall och sov en stund direkt efter jobbet och sen höll jag ut ungefär till 11 igår.

fanny, som inte vart särskilt intresserad av matlagning förut, har blivit en fantastisk kock och igår bjöd hon på godaste tacopajen som jag utan tvekan kommer apa efter. slött glodde vi på fotboll. england var sämst !

städningen tog min älskade man hand om i veckan när han var hemma. jag kände mig så värdelös som inte ens märkte att han hade städat. jag skulle i alla fall vilja damma och våttorka, så blir vår koja ett palats. imorgon har jag tvättid på morgonen vilkets känns okej. för då kan jag tvätta och packa och sen har jag eftermiddagen ledig, då jag kan göra annat.

nu ska jag langa ett sms till min bästis och höra om hon är sugen på att hänga med mig ut på stan, om inte...blir det nog en racer- runda och sen hem för att gosa med rasmus. ikväll äter vi hos mamma och pappa och jag ser fram emot det mycket - jag saknar mina föräldrar !

m.


Kommentarer
Postat av: fanny

Naw, va du e söt <3

2010-06-20 @ 00:15:43
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0