fördelarna med online-shopping

2010-06-30

jag fick en så kallad vip-inbjudan till nelly.com och deras sommar-rea. det är fan inte okej, per sms dessutom. jag klickade in så snabbt jag hade hunnit uppfatta koden. mitt intresse för kläder växer, men jag undviker svettiga provrum i största tänkbara utsträckning. istället tar jag en titt online, kärar ner mig och klickar hem. so far har jag inte gjort några bottennapp, utan jag har till och med lyckats blir väldigt nöjd upprepade gånger. jag vet inte, men det är ganska liksom behändigt att slippa stå där i ljuset av 1000 spotlights och se varje litet extra kilo, och sen inse att den där tröjan sitter verkligen för tajt. skamset lunkar man bort till plaggets plats och rycker åt sig en storlek större. att shoppa hemifrån vid datorn gör mig inspirerad. jag tittar, tänker och blir glad. när det sen trillar in en avi från posten per sms, kutar jag till uthämtningsstället -för att sen kuta hem och riva upp paketet. sen provar jag och snurrar hemma framför spegeln och känner mig mer än tillfredställd. jag kan fortfarande se alla extra kilon, men istället för att få ångest i butiken och bli ledsen, hoppar jag ur plagget och skickar tillbaka det som inte passar. jag sparar mig själv så mycket energi. ångesten blir liksom hanterbar när det bara är jag själv som kan rata och hata på egen hand !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0