all i can taste is this moment

2010-07-29

trots att livet just nu flyter och mestadels bjuder på fördelar, längtar jag mer än någonsin efter medelhavet. nästan varje år sen jag var 8 har familjen tillbringat någon semestervecka i södra europa och jag saknar det mer än någonsin. trots att det varit den kanske varmaste sommaren jag kan minnas finns det inget som slår medelhavshettan !

jag längtar efter olivträdsplantage, efter citronträd och den röd/bruna jorden. jag längtar efter färska grönsaker som mognat i solen, pizza och pasta. jag längtar efter turkost hav, varma nätter och surret från cikadorna i det brända gräset.

jag längtar efter lata dagar på stranden, efter den godaste glassen i världen och leende människor vart man än vänder. jag längtar efter äventyr, sevärdheter och att inte ha koll på klockan på flera dagar.

italien är säkert vackert i höst också, och jag hade gärna besökt rom i vår. jag tror nog ändå att jag ska spara mig till nästa sommar och ta en 4-5 veckor i södra italien. bo på vingård, sola mig och äta frukt direkt från träden. vem vet, utsikterna får nästa sommar kanske innebär att jag måste göra en kulinarisk smakresa till italien för att hämta inspiration till något eget. nu tar jag i alla fall hösten som den kommer, och jag ska berätta mer...när jag själv vet mer !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0