onsdags- doing

2010-01-27

det verkligen vräker ner med snö utanför. från jobbet säger de att de eventuellt får ställa in ikväll för att det kommer vara för svårt att ta sig ut till västra ingelstad. jag suckar, jag behöver jobba & jag vill dessutom träffa rasmus. om ingen vågar köra, då lär ju bussarna snart också sluta gå.

amanda ringde nyss och pratade om halvmeter höga drivor. lyckat ? alla småbarn, med sina äppelröda kinder och snoriga näsor jublar säkert som galningar. efter att jag har haft födelsedag är det fan inte okej med snö, okej ?!

har tillbringat dagen inomhus. datorn har varit stationär i knät och olika jobbsajter har besökts flitigt. jag hann med att baka bröd också. så nu luktar huset gott från ungen. jag har hoppat över lunchen idag av en eller annan anledning. jag tror att mitt småätande är anledningen till att jag inte orkat fixa lunch. ibland när jag är hemma sysselsätter jag mig med att springa staffett mellan kylskåp och skafferi. trots att jag tittat 15 gånger och inte hittat något gott, måste jag titta igen och alltid är där något man tar med sig på vägen ut.

fick nya färger av kajsa & kenny i fredags. water mixable oil colours, hm ? jag fattar inte riktigt hur den kemiska processen äro möjlig, men den är fantastisk att måla med. det blev en röd/brun katt. den är inte klar än - men jag har i alla fall kommit en bit på vägen. jag har verkligen saknat målandet. det är sysselsättande, stimulerande och otroligt inspirerande.

nu ska jag försöka uppdatera mig angående kvällens eventuella jobb. hoppas hoppas. i need to get out of the house.

så länge - hejdå mina vänner !
m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0