måndagsmåsten

2010-01-11

jag varvar uppsatsläsning med himym. det var ett tag sen sist, men för varje gång jag klickar fram en ny episod så står det klart att det är den bästa serien on earth !

jag är halvt iordninggjord. men ska man vara hemma & ägna dagen år studier är det okej att behålla flanellpyjamasbyxorna på.

rummet har annars fått sig ett lyft med undanplock och jag är därmed en mer harmonisk människa. lite jobbrelaterade  grejer är också lösta & jag känner mig hemskt duktig trots att jag inte rört mig mer än från sängen till soffan.

det är inte direkt så att jag saknar skolan, men jag skulle verkligen vilja hitta något som är 9 till 5 i vår. att fylla dagarna till hälften får mig att känna mig arbetslös & det är jag ju inte. jag är student med extraknäck.

jag kommer säkert ångra detta om en vecka eller så, men jag skulle faktiskt vilja ha mer att göra. dock kan det bli aningen problematiskt att försöka kombinera studier med en heltidstjänst. jag får helt enkelt vänta till terminen är slut om en dryg vecka & hålla tummarna för att jag får en heltidstjänst på my academy i vår.

förresten så ringde de därifrån idag. imorgon ska jag på någon utbildning där. när jag tänker efter är det ganska skönt med en seg dag idag för imorgon ska jag hinna med: tandläkaren, läsa uppsatser på biblioteket, planeringsmöte på ankaret & sen utbildning på my academy. finally, lite 9-5 !

nu ska jag fortsätta fördjupa mig i kvalitativa undersökningar, men innan dess - bara ett avsnitt till av himym ! what up ?!

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0