7 kvar

2010-01-12

godmorgon tandtroll !

somnade hos rasmus igår. det blev spontant dit efter en dag fylld av diverse. på tal om att fylla...så har ju jag varit hos tandläkaren idag. har ni tandläkarsträck ? jag har inte det, eller jo, lite. jag är bara rädd för att tandläkaren ska skälla för att jag är så himla slarvig med tandtråd & flux.

skulle i alla fall fylla i en tand som trillat sönder. ja, så är det när man har dålig emalj. detta eviga penslande med gul flourkräm & ändå håller bissingarna på att trilla ur tandraden på en.

trots att jag fick sitta & vänta var det hela mycket snabbt avklarat. petronella föreslog bedövning, men jag tackade nej. jag frågade om det hela skulle göra ont, och hon svarade att det kunde isa lite. illningar är dock något jag vant mig vid, eftersom att det har jag haft i hela mitt liv. dessutom var själva åtgärdandet inte värre än att äta glass så jag är evigt tacksam för att jag slapp bedövningen. det är verkligen det värsta som finns. halva munnen är helt meningslös i typ en halv dag & det finns inget som är så jobbigt som när ens nära & kära måste påpeka att man dregglar för att man inte upptäcker det själv. fräscht liksom ?!

efter tandläkaren pinnade jag hem istället för att sätta mig på bibblan. frukost lockade mer än att dela förmiddagen med en massa sundsgymnasietelever. nu har jag nyligen avslutat en halvnyttig frukost. hembakat trekornsbröd med ost & marmelad. till det har jag druckit söstrarna grenes skogsbärste som nästan är blått i färgen. om ni får möjlighet - prova det ! smaken är inte te-ig, smaken är mer blåbärssoppig med en lite syrlig smak. låter kanske inte alls tillfredsställande, men jag kan meddela att det är det !

ska inta soffan utan tv, och isolera mig med uppsatser. dock är det fruktansvärt irriterande att himym finns så himla lättillgängligt, men jag ska verkligen anstränga mig för att inte fastna framför asvnitten på säsong fyra. det går inte, jag kan inte, jag ska inte !

förresten, det är 7 dagar kvar till jag fyller 20. spännande. högst på önskelistan har jag satt en ny mobil. den jag har är just nu tejpad med maskeringstejp. förmodligen, antagligen, förhoppningsvis inte, ska jag jobba den 19e, men jag har kanske skäl nog att inte göra det när 3/5 delar av familjen fyller år. ja, mamma har det rejält körigt för katten är inte så hemskt mycket till nytta.

nu är det allvar som gäller. ska stänga ner här !
ha det så bra idag vänner, kör försiktigt !

m.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gillade kommentaren om katten! Visst är hon mer än lovligt slö! Skyller på att hon är sjukskriven...

2010-01-15 @ 20:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0