season 4. episode 2

2010-02-24

har precis avnjutit en angenäm frukost till ett av mina favorit avsnitt av satc.

stanford: my god, she's fashion road kill.

carrie: stop, fucking taking my picture.
i had a choice. i could slink off the runway and let my inner model die of shame, or i could pick myself up, flaws and all, and finish. and that's just what i did. because when real people fall down in life, they get right back up and keep on walking.

jag gråter till det avsnittet varje gång. visst är satc-serien späckad med sådant som väldigt få människor kommer att uppnå. men trots att jag aldrig kommer strutta längs 5th och ha min egen kolumn i the NY times, så talar serien till alla oss kvinnor oavsett ålder. stereotypt tycker många & jag håller med, men bortom juvelprydda guldtrosor från dolce & gabbana, lyxiga bostäder på manhattan och "rätta" umgängeskretsar så finns det så mycket sanning. jag förtrollas av tjejernas liv tackvare deras relationer, kläder och arbeten, men jag lyssnar lika mycket på det som sägs. kanske är det naivt att ta varje ord på allvar, men visst kan man känna igen sig i det carrie säger - vi tjejer ! tankarna hon tänker, visst har vi tänkt dem tusen gånger ? jag försöker att påminna mig själv att mitt liv är lika mycket glamour som hennes, egentligen. för om vi gör det vi verkligen vill & känner för, då har vi verkligen lyckats & vad kan vara mer glamoröst än att lyckas ?

m.

Kommentarer
Postat av: K

Du är den smartaste jag känner Maria! :) Man får verkligen ut någonting av att läsa din blogg!

2010-02-24 @ 12:47:37
URL: http://thisiskay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0