facebookgrupper ? jag hatar dem !

2010-02-02

jag hatar facebookgrupper ! jag verkligen hatar facebookgrupper ! vad ska det vara bra för liksom ? det finns facebookgrupper för allt & det är som om folk samlar på facebookgrupper för att verka coola.

ärligt, man framstår inte som bättre för att man blivit ett fan, eller gått med i "spara på vatten, duscha tillsammans". det går inte att bygga en image med hjälp av att samla facebookgrupper. det allra värsta är nog facebookgrupper som skulle kunna vara bra, men som fungerar i 5 minuter och sen uppdateras dem inte.

jag tror dessutom att det är väldigt få som verkligen håller koll och bevakar sina facebookgrupper. jag ställer mig ofta frågan varför folk gått med i grupper som de säkert inte besöker. någon som har ett bra svar ? känns lönt att gå med i gruppen då, eller ?!

förr gick jag med i facebookgrupper för att jag...ja, det bara blev så. nu vågar jag inte gå ur för att jag är ledsen att göra någon annan ledsen. tro det eller ej, men tänk så tar någon illa upp för att jag inte vill vara med i gruppen längre.

något som jag är mindre stolt över är att jag själv är admin till en facebookgrupp. efter cypernresan 2008 skapade jag gruppen "vi som inte bottnade i poolen på cypern". är det okej att tycka att sin egen grupp är okej eftersom att man kan motivera dennes existens ? - ja, det är det ! ingen kan gå med i min grupp eftersom att ingen vet vad den handlar om. jag & ida var de enda i vårt sällskap som inte bottnade i poolen på cypern, på vårt hotell. om det var värt en facebookgrupp kan man ju i och för sig fråga sig, men nu finns den och jag & ida kan i alla fall påminnas om den & skratta över hur det var då sommaren 2008...HA !

jag funderade kvickt på om det skulle vara värt att skapa en facebookgrupp för: kan inte bara alla dra ut & köra riktigt jävla klimatomsmart så snön smällter ? bring me some global uppvärmning - jag hatar vinter ! fast jag avböjde snabbt. om jag gör en sådan grupp kommer jag få äta upp allt det jag precis sagt flera gånger om & det vill jag inte. man blir inte hungrig av att göra ingenting. tihi.

nu, paj
puss !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0