som en snöflinga i en snöstorm

2010-02-15

det mullrar mysko från taket. jag tror det är plusgrader ute och snö som töar och glider ner. jag hoppar i alla fall högt när det smäller till.

a love song for bobby long laddar på tvshack. jag ska virvla genom huset med skurmedel och dammsugare någon timme & sen ramla i en renbäddad säng för lite filmmys.

ikväll blir det också en tur till amanda. jag ska lära henne att göra lasange. har förresten sökt ett drömjobb, så nu får vi hoppas att henriks coaching ger resultat.

vintern vägrar ge med sig. ute dalar flingorna tungt mot den redan vita gatan. jag sa till rasmus igår att jag inte riktigt känner igen mig själv. är det förresten någon som känner igen sig själv så här års ? jag känner mig tung, tråkig och sliten. i veckan blir det nog en tur till solariet i byn för 20 minuters uppladdning. - jag är ett vrak utan sol & värme.

såg ni mig i tidningen igår ? det var en del som hade uppmärksammat reportaget om vellinge bostäders nya ungdomslägenheter & därför också sett en liten bild på mig. min bror har skrivit kontrakt på en sådan & flyttar i månadsskiftet. jag är super avis. det är mer radhus än lägenheter & helt perfekta som första bostad.

fortfarande finns det en längtan att komma till stockholm, men den är inte alls lika tilltagande. när man plötsligt drar och sliter i det som redan är stadigt och gör en frivolt finns det risk för att man landar på samma ställe och slår rot ännu djupare. jag ser mig inte som en vellingebo för evigt, aldrig i livet. jag börjar bara fundera över om det kanske inte är rätt skönt att bo nära "hemma" ändå.

mina vänner och familj har fått en helt annan roll i mitt liv nu när jag plötsligt ska ta steget ut i vuxenlivet på riktigt & jag är inte helt säker på att jag vill lämna dem. att jag dessutom börjat tänka om gällande karriär och vidareutbildning har också gjort att behovet efter att komma iväg liksom svalnat. är det fel ? gör jag det bara enkelt för mig ?

mitt största dilemma just nu är att jag är rädd för att fatta beslut. jag är rädd för att fatta beslut, de kan ju vara fel. jag känner dock att så länge jag bor hemma & tjänar pengar orsakar jag ingen större skada. jag måste bara komma på ett sätt att tjäna pengar. ni får hjälpa mig att hålla tummarna !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mariiiia, vad är det jag läser!? Vill ha er HÄR!!

2010-02-15 @ 15:43:50
URL: http://hannasegen.webblogg.se/
Postat av: K

Ja du får inte flytta så långt som till stockholm, hur ska jag klara mig utan min marris?? <3 Och jag vill också ha sommar och det nuuuuu detta är såå deprimerande! love u <3 <3 <3

2010-02-15 @ 22:49:30
URL: http://thisiskay.blogg.se/
Postat av: Linn-Lay

Godmorgon :)

sovit gott i natt?:)

2010-02-16 @ 08:22:24
URL: http://linnlay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0