lördagen

2010-02-20

jag måste tillkännage en sak ! ja, jag & rasmus hamnade framför melodifestivalen igår - det sista i alla fall. vad händer med den musiktävlingen ? visst är det så varje år att pausunderhållningen är höjdpunkten. de blåa gubbarna igår var sjukt grymma och lite obehagliga, men helt klart kvällens stora final !

med på spisen poppade popcorn, marabou apelsinkrokant, gott & blanadt och en flaska julmust hade vi laddat upp. så fort schalgerskräpet var över fortsatte vi vår mysiga lördagkväll framför ...along came polly. hur söt film ?

ovanvåningen at mi casa är under uppbyggnad och mamma & pappa har införskaffat vars en relax-fåtölj. det är aningen pensionärsvarning på möblemanget, men trots att de har många år kvar innan de gjort sitt i arbetslivet, så har mina älskade föräldrar ändå gjort sig förtjänta av bekväma möbler att lata sig i.

gårdagen blev en riktig tv-lördag. för när filmen var slut då fortsatte vi att titta på os. jag som vanligtvis brukar ha en ganska så inte positiv inställning till femtioelva olika varianter av skidsport satt som klistrad framför dumburken. jag hejade och skrek på johan olsson och marcus hellner att de skulle kämpa och att de skulle anstränga sig lite till.

tycker inte ni att det är coolt att sverige, lilla landet lagom, redan knipit så många medaljer som vi gjort ? imorgonbitti blir det att titta på hockey - heja tre kronor ! lite biten av os är jag, och jag skyller bara på rasmus !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag måste ju erkänna att jag älskar MF men gårdagens delfinal var verkligen den sämsta EVER. Bara skit.

För det andra så får man vara biten av OS. Det är skönt att Svenskarna är lite nationalistiska ibland.. Heja Sverige friskt humör, det är det som susen gör.. Heja, heja, heja :P



Har bara två föreläsningar denna veckan men på tisdag kommer mamma upp så jag ska spendera lite tid med henne! Ska bli sjukt kul att träffa er i helgen i alla fall :)



Maria, hur gick det på din drömjobbsintervju egentligen? Fått ngt svar?

xoxo

Hanna

2010-02-21 @ 15:04:45
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0