ingen respekt för fotgängare

2010-02-19

det finns så många miffon ute i världen. tråkigt men sant. jag minns inte i vilken ålder man började med NO på grundskolan, men ganska tidigt fick man lära sig att snö och is smällter. vattnet har ju olika faser. fasen efter ha varit fruset är ? - just det, flytande ! detta tycks våra kära avgasutspottande bilister inte vara medvetna om.

i vellinge är det ganska många plusgrader och vattnet står ganska högt på vissa vägar och ändå kör bilisterna nära trottoarerna, där vattnet gärna samlas. och de håller inga rekommenderade 30 km/h ! jag blev sur och inte bara det, utan dyngsur på väg hem när en i.d.i.o.t kom körandes i minst 50 (?) och blötte ner hela mig på ena sidan med brunt äckligt smälltvatten - kul ? eh, näe inte precis.

om man nu ska köra fort, kan man inte göra det & ända tänka på hur nära man ligger trottoaren. det är inte första gången det händer och jag är så trött på att det enda som behövs för att undvika denna onödighet är en liten eftertanke. är det för mycket begärt ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0