julen i kort

2010-12-26

julen har passerat fortare än illa kvickt. jag hann inte mer än precis ta itu med julbestyren innan det nu plötsligt är mellandagar. jag jobbade mig igenom lillejul och julafton men lyckades, tackvare lillejulsmiddag hos svärmor och julafton hos mina föräldrar, att komma i rätt sinnesstämning i alla fall.

julstämningen har faktiskt varit på topp, mer än vanligt. det gillas. det är kanske inte så tokigt trots allt att fira det hela kort och intensivt. igår och idag har tillbringats med goaste gänget. igår blev det middag och spel i svedala och idag mellandagsshopping igenom hela stan.

dagens skörd:

en skidjacka -som jag älskar.
vita skidbyxor -sitter till och med snyggt i ass'et. vem hade kunnat tro det ? min kropp är så icke alpin det bara går.
en uppsättning stavar.
underställ gånger 2.
koftor gånger 2.
schampo och balsam.
underkläder; tre BH:ar och två par trosor.

allt inom en budget av 5000 spänn. jag är helnöjd -det blev nämligen pengar över !

det behövs skrivas listor till cham. jag har lite ångest. skidkunskaperna är knappa, trots det inser jag att packningen bör bestå av diverse basgrejer för att det hela ska vara genomförbart. raggsockar tänkte jag. nähä, skidsockar ska det vara och tusen andra saker som jag bara mer eller mindre trott; att det löser sig. jag har sådär bra koll på läget.

fortsätter att skryta här. hushållet tilldelades en julskinka. present från svärfar. gott, men hur fan gör man ? ringde pappa och fick en överlevnadsguidening, typ. jag kände bara; oh no. efter 8 timmar+ stod den klar på diskbänken, grillierad och allt. vilken mästerkock jag är. satte bannemej klockan igårkväll för att komma upp i tid för att sätta skinkan i ungnen. godaste jag ätit, nästan. fast så är det väl med sådant man åstadkommit själv, som man är stolt över.

att tillägga, samtliga ur bekantskapskretsen är mer än välkomna på julskinkemiddag, när som. meddela innan bara, så att vi vet.

eder,
m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag bokar middag DIREKT! :)

2010-12-27 @ 00:23:34
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0