jag håller ut

2010-12-12

hur är det ? tack bra, förkylt dock. helgen har gått i familjens tecken. födelsedagsmiddag hos kim och kaj för vickan igår och lussevaka-mys-middag hos mina föräldrar inklusive mormor och morfar idag.

jag fick med mig en omgång hemmagjort/köpt/ fått julpynt från föräldrahemmet. sorterade ut några toarullstomtar men behöll två garntomtar. en liten plastig snökula placerades i bokhyllan men en tuffsig plastgran i mini-format gick bort. så även en kulört ljusslinga. brossan fick ärva. han tyckte, jag citerar; "den är cool" !

stämningen på kamrergatan är något dämpas. rasmus kör in i det sista tentaplugg och jag laddar om batterierna för en fullproppad jobbevecka. jag måste fan sluta känna efter. lite förkylning har ingen dött av ! fast det är förbannat trist att det gör ont varje gång man sväljer. och jag hatar maskarakladd på mina uppsvullna ögonlock, -konstigt förkylningssymptom som jag alltid drabbas av. näsan kittlar också KONSTANT. åtminstone är det mindre än en månad till underbara, förhoppningsvis glittriga och soliga cham. jag håller ut !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0