nedräkning till inflytt -it's on

2010-08-12

vår blivande lägenhet går i vitt och brunt om jag minns 100procentigt. köket ligger i en "smatt" och matvrån (som det heter hemma hos mormor och morfar) ligger liksom utanför köket. trots ett valv i väggen intill vardagsrummet och en halvvägg är jag rädd att det ska bli lite mökt där jag förmodar att vi tänker ha matbord.

jag hatar egentligen fondväggar i cappuccino, latte, äggskal och choklad- jag tycker att det är opersonligt. jag tycker bättre om vita väggar där man kan vara personlig med tillhörigheter; hyllor, tavlor etc. dock tror jag att det kan bli riktigt fint. jag ska spara varje krona nu så att vi kan köpa lite nya fina möbler att inreda vårt slott med.

jag har fyra fantastiska trekantiga höganäs tallrikar som jag fått ärva- helt oanvända, det gillas. jag är i svängen att köpa fler. det skulle nämligen vara kul att utöka samlingen. hittills har jag två duvblå och två ljusgrå, jag funderar på två gröna och två ljusblå. jag tänker mig att det skulle kunna vara coolt ihop med det bruna och att köra udda sådär, inte alla i samma färg, är verkligen min grej !

givetvis kommer det sluta med att jag köper upp ett helt lager om jag inte hejdar mig, mest för att det är snyggt ! tror dock att jag ska göra en visit på ikea och gå all in bland deras serviser. jag kan kanske hitta assietter och skålar att kombinera höganäs tallrikarna med. åh, jag älskar sånt här, att planera och sätta ihop !

jag räknar dagarna till inflyttning- BIG time !

m.

förresten, en paintritad bild över vårt palats. be open minded, plz.





Kommentarer
Postat av: Fanny

Ååååh! Jag ÄLSKAR me!

2010-08-14 @ 23:07:21
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0