SCHKÅÅÅL !

2010-08-15

igår, efter jobbet när jag skulle åka hem, verkade det som att vädret ville göra uppror- på riktigt. himlen verkligen öppnade sig och det bara vräkte ner. jag var genomvåt trots paraply och allt jag ville var bara att komma hem.

när bussen tillslut dök upp fick man sig en smärre chock. en hel, typ pensionärförening hade packat sig på bussen och dessutom var de packade- allihopa !

hela gänget satt och drack henken trocken ur småflaskor och med sugrör. personligen tyckte jag att det var ganska ball ! jag menar, det måste ju vara typ så det ser ut när vi unga festar till det; högljudda och viftandes med flaskor. och att äldre kan festa, det visste jag redan, men att göra det enhetligt sådär kändes bara festligt.

det som jag dock tyckte var ganska pinsamt var att de verkligen ville utmärka sig. en av herrarna skulle verkligen visa vem som var tuppen i hönshuset. han sprang i gången med sin flaska, viftade till resten och hojtade; SCHKÅÅÅL ! det var som om 40-talet plötsligt drabbas av akut ålderskris och därför behövde bekräfta att de fortfarande kan - de kunde...vara fjortisar alltså !

m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0