från botten till toppen

2010-08-17

trots humörssvängningar och en grymt dålig start igår, fick jag tillslut dagen att ordna upp sig. det blev en spontantur till entré där jag ville frossa i lyx för det yttre. -jag vill bara fylla min garderob med allting fint till hösten, men gör verkligen allt för att hålla i pengarna. trots att min bankkonto känns fetare än någonsin (jag överraskar mig själv hela tiden, det är ju ändå slutet på månaden och jag har pangar kvar, vad har hänt ?) börjar jag bli bättre på att inte sprida pengar omkring mig som jag har gjort innan. jag tänker på allt fint jag kommer kunna köpa till nya lyan om det finns pengar kvar, så ja...spara spara spara !

fast det är som att jag inte kan gå i affärer utan att köpa någonting och det gick inte igår heller. jag traskade in på yves rocher, som förövrigt blivit ett bra substitut till the body shop. jag satte tänderna i en parfym och ett läppbalsam. jag kom dessutom hem med en liten goodie-bag för att jag ställde upp på att bli medlem i deras club- så värt ! jag bokade dessutom en tid för klippning, -inte på yves rocher utan på SKULT ! det är den dyraste klippningen jag någonsin unnat mig, men jag känner att det behövs. 450:- spänn känns kanske inte som något överpris men jag har vart bortskämd med en mamma som betalt för att jag själv vart så himla snål när det gällt mitt eget hår. jag hatar att klippa mig för att jag oftast bara klipper topparna, och därför tycker jag att 300 kr kan man ha roligare för. idag blir det dock ändring på det. jag ska sitta i frisörsstolen och bara njuta ! hoppas bara att man får valuta för pengarna !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0