explore life

2010-08-02

min plan är att jag en vacker dag ska kunna arkitektrita mitt drömhus. är inte det allas dröm egentligen ? inte att rita mitt drömhus givetvis, men att rita sitt drömhus...

givetvis bör huset komma med en stor tomt, för jag ska plantera engelska rosor all over min trädgård och ha ett litet lusthus mitt i en djungel av lavendel, stockrosor, tomatplantor och ett jättestort äppleträd. man ska liksom, på sensommaren, bara kunna luta sig ut genom fönstret och plocka ett äpple.

eftersom att jag inte kan välja mellan inglasad och sån där klassisk "amerikansk" veranda med en gungstol på håller jag det öppet. i alla fall drömmer jag om en balkong på andra våningen och den ska givetvis ha utgång från sovrummet. jag vill kunna sitta där och äta frukost i pyjamas och titta ut över min lilla slottsträdgård.

åh, jag kan inte låta bli att längta efter allt det, men det är också skönt att veta att det inte lär hända på många år. för innan dess vill jag fortsätta utforska livet och världen. jag vill prova på att bo utomlands, jag vill roadtrippa genom usa, jag vill åka till sydamerika och bo i djungeln och såklart ska jag åka tillbaka till bangladesh !

m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0