refuse to lose

2010-04-10

jag vet inte om jag hinner med. jag bara glider. det är en skönt känsla, men det skrämmer också. skulle jag ställa mig på en bräda skulle jag knappast behöva ta fart och för att stanna hade jag nog behövt slänga mig i ett dike.

mitt möte gick suveränt, så den 21 april börjar jag min praktik i höllviken på märtas. nu återstår pappersarbete, förberedelser och planering, reserch av diverse slag och att få ordning på min lilla firma.

det är sällan så att någon säger till mig vad jag ska göra, men jag kan ofta känna att jag anstränger mig för att vara andra till lags. för första gången på mycket länge känns det som att jag gör något för min egen skull. jag följer min magkänsla hela vägen och jag litar på mitt omdöme, mina drömmar och önskningar.

att jag är på väg in i en period i mitt liv där jobb kommer att vara prio ett skrämmer mig inte ett dyft. jag älskar att vara igång och jag tror att mina målsättningar kommer sporra mig till att arbeta för att verkligen lyckas. det kommer inte bli lätt, men jag vägrar att förlora.

jag vill det här, jag kan det här och därför tänker jag göra det här. jag kommer från ingenting, men jag tror att jag efter mycket slit kommer att vara där jag vill. bara fantasin sätter gränser och ni som känner mig, min fantasi är oändling.

bitar fallar på plats och nu tar livet verkligen fart. kompis, det går bra nu !

m.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Heja Maria !! <3

2010-04-10 @ 18:02:06
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0