they're off !

2009-09-12

jag dök i säng klockan 10 igår. försökte läsa några kapitel i luftslottet som sprängdes, men om jag inte minns helt fel somnade jag mitt i en mening och vaknade en stund senare med boken på bröstet.

dumma jag glömmer alltid att stänga av det återkommande alarmet på både ipoden & mobilen. detta betyder att först ringer klockan kvart över 6 & sen kvart i 7. men som idag var det ganska skönt att kunna ligga och dra sig till 8 för att sen äta frukost med mamma & pappa som snart åker.

19 timmars flygresa - jag avundas inte deras kommande dygn. när jag flög till bangladesh var vi i luften i 11 timmar & väl framme efter en konstig natt kände jag inte av någon jetlag. det var värre på vägen hem, och jag tror att det bli samma för mamma och pappa.

jag har aldrig sett pappa så elegant som han ska vara nu veckorna i australien. skjortor & slipsar, svarta blanka skor och en skitsnygg mörkgrå kavaj. alla urtvättade tenniskjortor & reklam- t's får stanna hemma. pappa måste kanske åka på kongress lite oftare ?

har predikat om hur viktigt det är att de smörjer in sig. särskilt pappa och flinten. någon på jobbet har skickat med honom en keps, och jag har begärt bildbevis på att den används. om vårsolen hemma är stark, vad är då inte vårsolen i australien ?

känner jag mig själv rätt kommer solkortet användas tidigt i år. jag tänker inte se ut som en gris när mamma o pappa kommer hem och är härligt solkyssta. om jag ändå inte hade gått i skolan, då hade jag också fått åka till andra sidan jorden för att se mamma rocka fett.

australien det är en dream som måste bli sann, vill du följa med ?

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0