400 bönder eslöv !

2009-09-08

en fransk afton på la couronne, med kyckling cordon blue & mogen camenbert. mamma hinka i sig det sista av vinet & sa belåtet: man firar ju bara silverbröllop en gång om året ! hmm ? hemresan blev nostalgisk då vi hittade ett kassetband med lambada, som förövrigt får bli kvällens tune trots att den är latino. gamla bettan gick som en klocka & flickor bak i bilen gungade i takt till det skorriga kassetbandet som fått ersätta bilradion efter en liten antennolycka i biltvätten. nu storknar jag strax. trött är det enda faktiska som kan beskriva mitt tillstånd. skola mañana. får jag inte mina böcker imorgon så börjar jag nog allvarligt talat gråta. jag längtar inte efter kurslitteratur - men jag är förfärligt orolig för att komma efter.

dagens tragiska är dock att kattis, mitt älskade husdjur av två, har åkt på en rejäl urinvägsinfektion. kattskrället har bara en fungerande njure fick vi nyligen reda på och därmed är läget allvarligt. lilla tusse måste nu tvingas i antibiotika & det, det är ingen lätt match. jag blir på lördag ensam med det uppdraget, hujedamaj. men vad gör man inte för att tusse ska bli kry.

slutsats: grejt dag - jag är slut. men jag oroar mig för min lilleråtta.

att tillägga: kärt barn har många namn !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0