torsdagskväll i höstens tecken

2009-09-03

rummet är nystädat. jag tyckte att det kunde passa att röja upp ordentligt nu när jag snart kommer behöva riktigt bra med studiero. att försöka plugga när allt ligger i en enda röra är ungefär som att försöka simma uppför en fors. jag blir bara så otroligt frustrerad och får myror i hela kroppen, så det var bara riktigt skönt att kunna städa undan !

alldeles nyss drog ett spektakulärt regnoväder förbi med åska. solen ville inte riktigt ge sig och mellan skyarna skymtade enstaka solstrålar. en riktigt vacker föreställning enligt mig. dessutom så lystes den mörka himlen upp av en otroligt skarp regnbåge, så mystisk & vacker.

nu när regnet lugnat sig så står fönstret på vid gavel. när det precis har regnat, visst är luften så himla klar & frisk då ? på hela fönsterbrädan brinner värmeljus med äpple- kaneldoft. rummet doftar just nu friskt och lite sött stundtals från ljusen.

hela dagen har varit så där otroligt höstig med spridda skurar & en frisk kyla som inte är bitande utan som istället bara piggar upp. än går det att ha jeansjackan men det är bara en tidsfråga innan jag hänger in den för att byta till något varmt och gosigt.

jag är verkligen kluven. efter en runda med caroline & rebecca i stan idag så funderar jag seriöst på en päls - en fusk alltså. det hänger redan en kappa i garderoben & den är hemskt tråkig. jag skulle, om jag vågar, faktiskt vilja bära något stort, mjukt och lurvigt i vinter. jag antar att eftermiddagarna efter skolan kommer gå åt till att leta efter den där perfekta.

imorgon är jag ledig. jag hoppas för allt i världen att böckerna till skolan kommer då så att man kan börja läsa lite i helgen. malmö högskola verkar hur bra som helst förutom att informationen som sägs ha gått ut i maj inte har nått ut till någon i klassen och därav har alla panik för att alla sitter & väntar på de tre böcker som ska inleda kursen & som alla beställt denna veckan. verkligen smart att skicka ut brev om kurslitteratur i maj, när de flesta fick veta i juli/ augusti vilken kurs de ska läsa nu i höst.

alphaville ska få fortsätta spela forever young. jag tänkte sätta mig i ett hörn och knapra på tranbärskakorna som blev över efter picknicken idag & fortsätta läsa flickan som lekte med elden. det är så spännande !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0