kändisstormning i malmö, typ

2009-09-02

jag som aldrig i hela mitt liv sett en kändis på riktigt, i alla fall inte mer än alexander skaarsgård på heathrow i london & bortsett från kramen jag fick av lasse åberg på malmö operan, så sköljdes jag av tidernas kändisvåg idag.

helt lugnt rör jag mig från stortorget i malmö, mot gustavadolfstorg. av ren reflex kikade jag in genom entrén på åhléns city och vem står inte där, omringad av 3, 4 pers som applåderar ? jo, carolina gynning. hennes chokladbruna hår var jättesnyggt men det var ungefär så mycket jag orkade bry mig.

när jag sen hade mött upp med rasmus och köpt en väska var det dax för fika på espresso house på hansa kompaniet, och där råkade jasmine sudic, spelare i mff sätta sig vid bordet intill.

jag är helt överväldigad & funderar seriöst på att investera i en buss, köpa upp ett lager kortlekar med gamla dallas karaktärer och sno en rulle fryspåsar från konsum så att jag kan starta ett eget resebolag för "kändisresor". låter inte det som en överdrivet bra idé ? men antagligen kommer företaget gå omkull för dyra saneringskostnader så det hela förblir väl en dröm....

förövrigt har jag shoppat fastän jag inte har råd. sen har jag även hjälpt en klasskamrat som ursprungligen kommer från island och just nu befinner sig i sverige utan personnummer - vilket i sin tur har lett till att han inte kan beställa kurslitteraturen och därav såg ut som ett mumintroll i upplösningstillstånd. jag var bara tvungen att hjälpa honom när han stod där vilsen på akademinbokhandeln.

nu ska jag fortsätta vara flickvän, och sen äta bill's japanska gryta. sen ska jag hem & montera ihop en presentation till imorgon då jag ska förklara mig själv utifrån en bild. hujedamaj !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0