jag måste sluta underskatta tv4

2009-09-12

när jag var liten då hade vi bara svt 1 & 2, danmark 1 & 2 och tv4. det var möjligt, på ett helt annat sätt, att planera sitt tv-tittande. man kunde följa nästan alla program man ville - för sannolikheten att de skulle krocka var inte så stor.

som det är nu har vi basutbudet från canal digital och det är verkligen inte 100tals kanaler - men de är gott och väl tillräckliga. mer än hälften är sådana som jag ändå aldrig tittar på. men likväl är det jättesvårt att välja tv-program & jag fastnar alltid framför en massa sunkiga, sliskiga och meningslösa serier eller dokusåpor. jag kan inte minnas senast jag faktiskt följde en tv-serie med karaktär helt och hållet.

jag är egentligen ingen entusiastisk tv-tittare. det händer att jag har dagar då jag inte gör något annat än glor på tv, men oftast halvtittar jag på något medan jag sysslar med något annat.

igår upptäckte jag i alla fall hur underskattad tv4 är. det är första gången på många år som jag faktiskt följer idol. även om det är lite för kommersiellt i min smak så har det faktiskt varit riktigt underhållande att titta den senaste veckan.

jag har redan programmerat in tinas cook-a-long på måndag 20.00. dels för att ann söderlund är med, men också för att tina nordström, i största allmänhet, varit min stora idol under barndomen. "smaka smaka smaka" ekar fortfarande i skallen på mig när jag bakar eller lagar mat.

efter idol igår fastnade jag framför kändisdjungeln - ett nytt program där 11 kändisar (?) skickats ut i den malaysiska djungeln och för att på tittarnas begäran utföra en massa äckligheter. om det berodde på tröttheten eller fantasilöshet det vet jag inte, men jag fann i alla fall den här nya satsningen hyffsat intressant. förutom att tilde de paula ser anorektiskt ut, med ett oversize huvud så gillade jag konceptet.

det är bättre att de skickar iväg 11 B-kändisar att skämma ut sig i en djungel, än att plocka 11 personer ur svenska folket som måste skämma ut sig i en djungel för att bli B-kändisar. dessutom var det en kul skara människor de samlat ihop. ann söderlund är klart favoriten. men tätt efter kommer vinprovar-bengt - så jäkla kul kille ! så om jag blir besatt får ni helt enkelt ursäkta mig !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0