hönan agda

2009-09-06

sam har hälsat på farmor anna i helgen. det har för min del resulterat i många timmar på bilmattan i vardagsrummet hemma på solviksvägen. jag tror jag har vunnit sam's förtroende och tillit mer än jag kunnat hoppas på. jag får lov att leka med den blåa saab'en och inte bara med den svart/ röda jeep'en som typ saknar ett hjul & för det mesta är högst ointressant. det är så mysigt och ha honom nära, lille sam - som stundtals domderar som en typiskt trotsig treåring men som lika ofta visar sin uppskattning på det där särskilda sättet som bara barn kan, och som fyller hela ens hjärta med värme.

lördagen blev särskilt en heldag till sam's ära då vi åkte till zoo i danmark. det regnade mest, men hela resan var så nostalgisk att ingenting kunde förgöra stämningen. förutom att jag hatar konceptet med djur i bur så var allting jättemysigt.

jag har inga som helst funderingar på att bli mamma nu, det för vänta länge länge. men jag kan redan se kvaliteter hos mig själv som tyder på att jag, när det är dags, kommer ta min roll på största allvar. rasmus kallar mig för hönsmamman när jag gång på gång varnar sam för vassa kanter & annat otäckt när han hoppar och studsar som en gummiboll där hemma. jag trivs i rollen & kommer älska det när det väl är dags.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0