första skolveckan är avslutad

2009-09-03

antagligen är det hela bara ett spel. maggan hade ny outfit idag. det hela såg ut som hon främjade något 80'tals jippo - jävligt fräscht, men man börjar ju faktiskt speckulera i den faktiska baktanke som tycks förekomma i hennes märkliga beteende. hon snackade om, vad är sanning och trovärdighet. med detsamma frågar jag mig vad det egentligen är. jag skulle bli bannlyst om jag plötsligt motsatte mig alla moraliska, & etiska regler som existerar - men återigen är det spännade att faktiskt fråga sig vad sanning & trovärdighet är. att en demokrati röstat sig till ett beslut, och att den faktiska majoriteten enats om något säger ju inte att det är sanningen, det rätta eller behöver vara trovärdigt. särskilt inom media väcker denna frågeställning mycket fantastiskt att diskutera - men i just detta ögonblick är jag alldeles förtrött likväl frustrerad över rummets exteriör, om det är ett användbart ord i detta sammhang. så den följande tiden skall därför tillbringas med att vika tvätt, stoppa i lådor & tvätta sängkläder.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0