kort is kort

2009-10-13

panngubben har varit här igen. vilket gång i ordningen det är, det minns jag inte riktigt - men på snart 7 år har panngubben besökt oss i alla fall nästan två gånger om året.

idag var jag cirkus 15 minuter från en kalldusch. ni kanske tycker att jag hann undan med god marginal - men jag är ganska nöjd eftersom att jag gått och sunkat i pyjamasen hela dagen och lika gärna kunde stått i duschen en kvart senare.

förövrigt upplyste panngubben oss om att det stod och läckte gas. det var ju ganska skönt att veta. här har vi gått ovetandes sen förra gången han var här, då han eller hans kollega glömt att skruva åt en ventil. jag säger bara en sak: hantverkare.

jag har ätit extra fluffig potatismos. det känns som att jag ska explodera. verkligen mätt. hade planer på att dricka smoothie till antingen desperata hemmafruar eller mythbusters. jag tror det får vara.

imorgon är det tillbaka till verkligheten - sen direkt till jobbet efter skolan. snabba ryck. jag funderar på att ramla i säng och höra av mig till baby.

delvis produktiv dag. men jag kommer få sitta hela torsdagen med nick crossley och sociala rörelser. sådär kul - men som man bäddar får man ligga och jag är en sista-minuten-student, och det tror jag aldrig kommer att förändras. jag har i alla fall börjat, det kan ju vara lugnande.

ska ner och plocka ut morgondagens lunch, tomat, ost och rödlökpaj. egengjord. gott.

över och ut !
m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0