jag är städmanisk - akta !

2009-10-27

är ledig idag. det verkar som resten av delkursen kommer se ut som den gjort hittills, det vill säga ledig tisdag & torsdag och med en kort dag på fredagar. jätteskönt verkligen.

men bara för att jag är ledig tänker jag inte ligga på latsidan. vaknade som vanligt & sen låg jag och halvsov till VAKNA med the Voice till nio. flög upp ur sängen så fort tv-shop satte igång och då pillade jag i mig lite frukost, och sen har jag varit igång och städat sen dess. det rör sig i och för sig bara om en knapp timme, men i kroppen känns det som att jag har städat i tre. mamma bad mig gå över huset och nu är pedant knappen på on. allt, och jag menar verkligen allt ska torskas av, skuras och rengöras. jag räknar med ett projekt på några timmar - men det brukar löna sig att mani-städa huset.

är så otroligt trött på radiokanler som din gata, rix fm och nrj. de spelar bara skräp, och aldrig något som faller mig i smaken. istället, av en ren slump faktiskt, har jag hittat en dansk radiokanal - nova fm. så sjukt blandat faktiskt; nytt mixat med singer songwriter och gamla godingar. just nu ylar jag med i; the sex is on fire... men det enda som är on fire här hemma det är dammvippa, dammsugare och mopp.

åter till dagens sysslor.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0