höstfika; äppelscones och te

2009-10-02

rasmus kommer snart. han har haft sin första tenta idag. jag har gjort fika; äppelscones. kunde inte låta bli att smaka en bit. de är supersmaskiga. & mycket av receptet är mitt eget påhitt. prova själv:

6 scones

3 dl vetemjöl
1 dl fiberberikad havregryn
1 dl solroskärnor
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 tsk kanel (minst)
75 g smör
1 ägg
1 rivet äpple

blanda samman de torra ingredienserna. rör därefter ner ägget & smöret. blanda och tillsett det rivna äpplet. forma sex "bullar" - grädda i 200grader i ca 10-12 minuter. lycka till !

m.

Kommentarer
Postat av: L I S A M A R K L U N D

Vad har du gjort idag då? :>

Jag har nyss ätit thai mat :*



Btw, om du gillar min blogg får du gärna bloggälska den :*

2009-10-02 @ 20:34:56
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0