terapi

2009-10-07

är det normalt att sakna bloggen efter knappt en dag ? detta är min terapi - då borde jag väl inte lägga av ? lägga av ska jag göra när bloggen känns som ett tvång & då den får mig att känna mig stressad. om jag slutar blogga, då slutar jag ventilera. det är väl inte bra ?

kom hem från malmö vid halv 6 tiden. då hade dagen i stora drag bestått av skola med diverse frågetecken, fika på mäster hans & jobbintervju. jaa, jag har inte sagt något. tyckte inte att det var så much of a deal. men nu är det verkligen en big deal om jag ska bli dealer. höhö - riktigt död vits.

var i alla fall på intervju för en tjänst som black jack dealer på en bar i malmö. som vanligt ger jag mitt yttersta & är mig själv enda ut i hårtopparna. jag tror jag gjorde intryck, eller jag hoppas det. de ringer & meddelar senast på måndag om jag får gå på kurs. mindre tid åt skolan - jippi, men mer pengar om jag får jobbet.

jag är ledig imorgon. för dagen har jag gjort upp ett schema. struktur är vad jag efterfrågar & struktur är vad jag ska få. tänker ränna diverse ärenden, sen ska jag plugga. jag funderar på om det är idé att göra upp ett schema för studierna också. det känns lite overkill - men jag vet vad jag behöver för att fungera.

pappa steker hamburgare - ni vet såna frysta, platta som man ska ha smälltost & dressing på. jag vägrar ! ska koka ihop något eget. jag får ont i magen av så mycket fett.

jag förtjänar inte det egentligen - men ikväll ska jag bara slappa & tänka så lite jag kan på plugg. jag tänker att om jag vilar mig ikväll har jag desto mer energi imorgon. jag vet bara att jag kommer låsa mig, och få panik om jag ska försöka plugga när jag redan är mos i hjärnan. ikväll får den åka på semester - men imorgon är det allvar ! jag har inte råd att slarva, vara odisciplinerad och barnslig. just nu är livet hårt - men jag gör detta för min egen skull, jag säkrar min framtid & jag är duktig som gör detta nu ! peppapeppataggatagga !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0