igår blev det fredagsmys

2009-10-17

bloggen har stått orörd de senaste dagarna & det finns en anledning till det. familjen har skakats av en smärre kris, that's all.

okoncentration och en helt messed up mind fick mig att stanna hemma igår. det innebär att tentan kommer att få göras längre fram. men det finns en orsak till allt.

gårdagen var lugn. så lugn har den inte varit på mycket länge. det känns som om oron släppt och jag kan äntligen slappna av.

jag och pappa lagade middag tillsammans igår; pasta-sås med fläskfilé, kantareller & parmesan. verkligen en 10 poäng'are. jag hade rört ihop en härlig efterrätt med äpple, honung och kanel. den gjorde succé !

rasmus & jag gosade ner oss i sängen och jag fick honom att faktiskt titta på idol. michael jackson-temat var nog det som fick honom att ge med sig. men han verkade inte alltför uttråkad så jag kunde passa på att njuta.

thank god för att camilla fick åka hem. asta la vista baby ! du kan åka till skara på studs. bert karlsson kan nog få användning av dina upptempo-växlingar. i idol, där passar du inte i alla fall ! hårda ord, men sant.

rabih, alltså vilken kille. när han sjunger blir jag fnittrig - men det är mest för att jag inte kan bestämma mig om huruvida hans röst är fin eller inte. han berörde i alla fall igår & jag fick gåshud till och med i hårbottnen.

det var en hel del som verkligen överaskade igår. både på gott och ont. eddie sprudlade av energi och han var grym igår. erik gjorde bra ifrån sig som vanligt. men vad hände med tove ? har hon fått en släng av hybris eller vad ?

ska jag lista mina favoriter hittills, lyder listan följande:
- erik
- reza/ tove
- eddie/ rabih

näste man att lämna idol tror jag blir nicklas. jag hoppas det i alla fall. han är töntig och alla fjortistjejer runt om i svreige - ge er ! han njuter av stå i rampljuset och inte av er. han är hög på uppmärksamheten & när hans solskensdagar är över kommer ni inse hur vanlig, grå och töntig han är !!!!!

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0