...things to do...

2009-11-07

flickorna mötte upp mig i stan, sen åkte vi till svågertorp & ikea. först åt vi sen lunch. det är faktiskt lite lustigt, men man kan i princip sköta alla sina inköp ute i svågertorp nu. man kan verkligen hitta allt där. svågertorp har vuxit och blivit som en egen civilisation. förutom diverse affärer, finns där i ena änden ett hus med bara snabbmatsställen. jag som börjat tänka nyttigt fick göra det bästa jag kunde och åt en pastasallad med parma & mozarella. jag bad faktiskt att få salladen utan pasta, men det gick inte.

efter maten åkte vi till ikea. alltså jag var helt överväldigad. så stort ! jag gillade gamla ikea, det var så mysigt på något sätt. det nya var också fint, men allt kändes så himla hypat. jag fick lite ångest över alla grejer, det tog liksom aldrig slut. lokalen var ju givetvis också jättemodern. ikea-konceptet är schysst. jag gillar att man kan gå runt och inspireras och att man sen själv kan gå och plocka det man vill ha. men här fick jag inte riktigt grepp om situationen, då det krylla av saker & människor. jag hoppas att ikea-vågen snart går över så att man kan åka dit och strosa som jag älska att göra innan, nu var det bara omöjligt.

det blev inte alls några stora mängder kassar, bara en ram som jag var på jakt efter. ska fixa med den nu, och slå in den - för det ska nämligen bli pappas present till imorgon. ni har väl inte glömt fars-dag ? sen ska jag tillbaka till stan och hem till fanny och linus om det inte blir för sent. lördagshäng, jag älskar det - man kan bara vara. kvällen till ära dunkar jag akon. den här går på repeat !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0