semesterminnen i en påse bönor

2009-11-18

vaknade vid halv 9, fixade frukost till mig och älsklingen - sen bums in i duschen. rasmus åkte till sig för att plugga och jag åkte till biblioteket här i vellinge. kröp upp i en skön fåtölj och dök sen ner i litteraturen till hemtenta och loggboksreflektionen. min plan är att först skriva loggboksreflektionen, och sen fixa hemtentan.

fick läst mer än jag hade räknat med så traskade hemåt i rusket. det är typ värsta orkanvindarna ute. nu unnar jag mig lite kvalitetstid i köket. ska laga tomatsås med bönor från italien. hittade nämligen en påse med värsta bönmixen som vi måste köpt under någon semester. det är lyx, tycker jag. att man kan ta semestern med hem. nu är det inte så att vi tillbringar alla vara semestrar med att jaga påsar med bönmix, jag menar bara att det finns en semesterhistoria bakom påsen med böner och det är lyxigt att kunna plocka fram påsen och minnas när och var påsen inhandlades.

efter jag har lagat tomatsås ska jag krypa upp i soffan och försöka skriva de första orden på loggboksreflektionen. jag känner mig märkligt disciplinerad. till skillnad från gymnasietiden har man inte råd att kugga på ett enda moment och jag tror att det är den pressen som ligger och pyr i mig.

nu ska jag vara en redi husmora och ställa mig vid spisen,
vi hörs gulllisar !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0