måndagstankar

2009-11-30

det pratades om att dricka öl efter skolan idag. halv tio imorse var jag sjukt taggad, lagom till middag ville jag bara hem & sova. resten av klassen verkade inte heller särskilt ölsugna så vi gick våra skilda vägar. på lördag blir det dock andra bullar med klassfest på debaser. förar gör vi hos fröken amanda. ska bli muy bien. drinkar & sen slår vi klackarna i taket. jag älskar att det är måndag idag, ändå styr vi redan planerna mot helg. denna veckan lär ändå bli tjill.

väl hemma ramlade jag i sängen ganska så direkt. mysigt. värmde en balja med glögg och pillade i mig lite pepparkakor. himym har gått på sen jag kom hem & gud vad jag älskar new york-gänget. vet ni, jag drömmer om en jul i storstaden. tänk julen i new york !! den måste vara överväldigande, fantastisk och helt helt helt underbar. jag hatar egentligen att julen har blivit så sjukt kommersiell med shopping i fokus - jag vill ha traditioner. men en vit stad, med människor med mycket kläder, isbana, christmas carols och 100-tusentals lycktor - kan mysfaktorn vara högre ?

imorgon är vi lediga. jag funderar på att göra ingenting, sen slog det mig att jag har den där intervjun. spännande. efter den funderar jag på att åka hem baka massor med gula fina lussekatter, men jag fårse ifall tiden räcker. skulle helst av allt vilja vara med rasmus eftersom att det var evigheter sen vi hade en dag tillsammans sådär mitt i veckan.

jag vet inte om det snöade idag. men det har i alla fall varit riktigt kallt. jag fick känslan av att det kanske kunde vara snö, eller snöblandat (det räcker för mig - något annat kan vi drömma om här i skåneland). dropparna som seglade genom luften idag var inte alls så tunga som de varit resten av november. önsketänkande från min sida att det skulle vara något annat, but still. i'm dreaming of a white christmas.

har kikat efter julklappar idag. mest på internet. det är verkligen trist att köpa klapparna online, men i stan kan jag inte bestämma mig. det finns så mycket. någon dag ska jag ta en runda bara för att det är mysigt.

funderar på att sola någon dag denna veckan. för att få lite energi, inte för att bli så himla brun. den perioden hade jag för ett år sedan när jag solade flera gånger i veckan. shit, vad man la pengar på att vara pepparkaksbrun & egentligen var det ingen snygg bränna heller - helt sådär orange/gul...haha nej, nu skulle jag kunna tänka mig att göra det för att bli varm, få lite ny energi och locka fram lite fräknar.

om inget annat så hörs vi.
m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0