jultraditioner

2009-11-24

några lite längre ner på granngatan har satt upp all sin julbelysning, som varje år får deras hus att likna en sprakande karamell. har man ingen självinsikt alls ? det är vad jag frågar mig ! jag menar, en slinga i ett träd, eller en fin liten ren utan för entrén - det kan väl vara okej, men inte här, inte !

jag vet inte om det har tillkommit något nytt i år, annars brukar de hitta på något nytt gräsligt till varje år. men även om jag stör mig så otroligt på grannskapets förfärliga smak när det gäller julbelysning, så sväljer jag det. för det är ingen riktig jul om deras belysning inte är det första jag ser när jag rullar upp gardinen på morgonen, och det sista jag ser när jag rullar ner den.

den där jullängtan som jag pratade om i helgen - den är här nu. den växer & frodas mer för varje dag. jag älskar det. julen är en tid av traditioner. jag skiter egentligen i vad traditionerna innebär, jag gör samma sak varje år - och när man blivit vuxen, som nu, då värderar man det högre än något annat. jag ska njuta i år, jag ska njuta så in i hoppsan ! jag ska ta vara på tiden med nära & göra, för det är vad julen handlar om, för mig. & såklart att det ska finns 2x2 trillingnötspraliner i aladinasken ! har ni röstat ?

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hade inte kunnat sova om jag inte hade varit säker på att trillingnöten hade fått min röst ;)

2009-11-25 @ 15:54:58
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0