jag bleknar bort i vinterdisets snålblåst & undrar om inte högskolelärarna har andra saker att göra, än att pressa oss till bristningsgränsen...jag kommer gå in i väggen lagom till jul !

2009-11-26

livet knallar på i vanlig ordning - nästan lite för bra. hösten har övergått i vinter, eller jag tror det i alla fall. åtminstone är det mörkare längre om morgnarna & det blir mörkt tidigt om eftermiddagarna. även om kylan inte bitit sig tag så känns novembermörkret vintrigt.

skolan är som den alltid är så här års. man överöses med uppgifter & det förväntas att man ska, disciplinerat spendera varje vaket tillstånd på sin kammare, engagerad i diverse fördjupningar. jag gör så gott jag kan.

förmiddagen har tillbringats i ett grupprum tillsammans med ett gäng gedigna studenter. seminarium är faktiskt mitt favoritmoment under veckorna. jag samlar mod i början på veckan & sen i slutet under 1,5 timme får jag bubbla över & delge mina föreställningar. dessutom är det skönt att kunna luta sig tillbaka & ta till sig vad andra fått för uppfattningar under veckan - man kan ju faktiskt ha missförstått saker & då är det himla bra att man kan hjälpas åt.

idag återstår tentaplugg, tentaplugg, tentaplugg och igen tentaplugg. ni kanske kliar er på skalpen & undrar vad fan hon svamlar om, hon som sa att de inte skulle ha några tentor ? men nu är det så att vi har en hemtenta som ska skrivas. det faller mig bättre i smaken, faktiskt - men det är ingen barnlek vill jag lova. jag sitter fast mellan knepiga begrepp och fattar inte riktigt hur jag ska komma loss. gårdagens lilla diskurs tillsammans med tre fina damer var till stor hjälp.

på väg hem idag, fick jag en glimt av solen. jag drog några djupa andetag, så nu känns det som att jag har fyllt mitt inre med energi så att jag, i alla fall idag, kan skriva så knapparna glöder.

förutom tentaplugget, så kommer dagens huvudgöromål att vara den alternativa gestaltningen som jag nämnt för er. min kylskåpspoesi. jag ska klistra min uppsats på magnetplattor och klippa, klippa, klippa & klippa. jag har dessutom en vision om att tillverka en lite ask av ett kollage som jag gjort av bilder från bagdad - kan bli intressant.

nu ska jag äta resterna av en mycket märklig pastarätt med kyckling som jag hittade i frysen. observera att pastan är av fullkorn - inget vetetjafs här inte ! såsen verkar vara gjord på taco-salsa & turkiskyoghurt. det har skrutit sig så härligt i mikron. jag funderar på att skrapa resterna i soptunnan & göra en fräsch smoothie istället. men egentligen är jag mätt så den kan kanske passa som mellanmål lite senare ?!

nu har jag inte tid med er längre, och ni har säkert inte tid med mig heller.
på återseende !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0