from paris to berlin, and every disco i get in, my heart is pumping for LOVE

2009-11-13

jag har ett fruktansvärt ressug som bara väller ur min kropp denna afton. idolutröstningen pågår för fullt i bakgrunden, men jag bryr mig faktiskt inte. jag tittar efter resor !

det har talats om en eventuell tågluff i europa några veckor i sommar. om det bara vara en impulsgrej som kom upp på fyllan vet jag inte - men jag kan inte riktigt släppa det.

pengafrågan är väl mitt största bekymmer, men jag hoppas på att hitta jobb till våren och då ska jag spara. inte bara för en eventuell resa, utan även för en eventuell flytt.

just nu har jag tittat efter priser på interrail global pass & det finns ett 30 dagars pass för knappt 5000 kr. jag vet dock inte hur långt man kommer på 30 dagar. man vill ju såklart hinna med så mycket som möjligt, men det är ju inte så kul att bara sitta på tåg i 4 veckor.

jag har en idé, den lyder; amsterdam - berlin - prag - salzburg, eller wien - rom, och milano - barcelona - paris - london, liverpool och glasgow - köpenhamn - malmö. hinner man det ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0