Vamos a Berlin mañana !

2009-05-03

eftersom att jag inte pratar tyska, så fick överskriften bli på det enda språket förutom engelskan som jag kan hablo un poco av. väskan är nu nästan packad och pengarna växlade. trots att vi bara ska besöka ett grannland så är jag ändå förväntansfull. detta blir i princip det sista som händer med klassen och därför känns det ännu viktigare att allt blir som tänkt.

jag har de senaste dagarna fått agera sambandscentral, och jourtelefon så att mina kära förvirrade klasskamrater kunnat uppdatera sig angående resan, tider och anhalter. eftersom att våra lärare alltid är så fruktansvärt förberedda (med ironi) så har man fått klara det mesta själv. vi har fått avrese datum och tid (tur va?) och när vi förväntas vara åter i sköna sverige, allting däremellan är ganska luddigt. men sen den dagen då vi blev Spc har gymnasiet varit ett äventyr så jag förväntar mig inget annat när det gäller vår tysklandstripp. hör jag inte av mig mer innan, så får ni alla ha ett par sköna dagar. i'll be back i sverige torsdag eftermiddag/kväll - see you then!

adieu !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0