sjung om studentens lyckliga dar´

2009-05-24

hela huset doftar laxlasagne, ciabatta och olivbröd. student- stöket är i full gång. det har känts så himla avlägset trots att det knappt är två veckor kvar. i alla fall så när mamma o pappa kom hem med IKEA-kassar fulla med glas, servetter, glasskålar och annat onödigt/ nödigt (thih) så fick jag det klart för mig. om 11 dagar står det två vita tält ute på gräsmattan - inspelningen när morfar spelar studentsången på flygeln kommer ljuda ur pappas nyinköpta musikanläggning och hela huset kommer krylla av människor som kommit för att fira mig. mitt liv tar officiellt en ny början den 4/6 och jag längtar så det kryper i hela kroppen. i alla fall så är det jag känner idag, och imorgon vaknar jag med ångest - hujedamej !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0