vem är du till mig ?

2009-03-18

onsdag morgon, lilllördag - och hälften av veckan har snart passerat. jag fattar inte hur tiden bara kan rusa iväg så. jag har aldrig tyckt om när det går för fort, i alla fall inte sen efter den där bilolyckan för två år sedan. det var som om att en varningsklocka påminde mig om att om det går för fort så tappar du kontrollen. när veckorna bara rinner iväg så här blir känslan påtagligare om att jag nog i alla fall lite har misst kontrollen och inte vet riktigt vart jag är på väg. men lika mycket som jag vill att det inte ska gå snabbare vill jag inte heller att det ska gå långsammare, jag är på väg mot mitt livs äventyr. jag är snart inte ensam, snart är vi två som ska försöka slåss mot verkligenheten och hitta en plats att bygga någonting på. som en ostadig, osäker liten bambi ska jag snart möta världen och finna det som gör mitt liv meningsfullt. som jag så många gånger sagt förut, snart är det jag som får lov att välja, bara jag och helt själv.

kom inte och säg till mig att jag inte kan, att jag inte räcker till - att det jag gör aldrig kommer att vara tillräckligt - för i sanningens ögonblick vet du inte vad du pratar om. det är jag, och jag endast som måste inse det, och inte med din hjälp. en sak har jag lärt mig att man ska tävla med sig själv. jag har aldrig insett varför man måste tävla med alla andra, och trycka ner folk för att själv känna sig betydelsefull, för i slutändan är det ändå bara dina egna resultat som räknas. så vad folk än säger, hur mycket de än försöker övertyga mig om att jag aldrig kommer att lyckas så ärligt talat - vem är du till mig ? den som ger upp kan aldrig vinna - och jag ska nog fan visa dig, och alla andra att jag visst kan.

hela livet har jag drömt om att lyckas, slippa vara den som alla tar för given - som alla räknar med att hon ska göra resultat. hela livet har jag pressat mig själv för att vara folk till lags och inte vetat hur jag ska vara. men det är slut med sånt nu, jag är min egen. jag kämpar och presterar för min egen del, för det vinner jag på och ingen annan - och det är så det ska vara !

m.

Kommentarer
Postat av: Hanna

F*n vad bra skrivit!

När paranteser är så gulliga så bryr i alla fall inte jag mig om hur långa dom är ;)

Kraam

2009-03-18 @ 17:49:18
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0