twitter, ja- eller nejtack ?

2009-03-26

jag blir helt matt ! snart är det inte möjlig för oss vanliga dödliga att inte vara mindre offentliga. hela tiden dyker det upp saker online där vi kan uttrycka oss i text, bild och video. det här med bloggen tjatar jag ju hela tiden om att det är så himla bra. oavsett om någon vill läsa eller inte - så älskar jag att blogga ! men jag gör det för min egen del, för att hålla hjärnan igång och utveckla mitt skrivande.

men som om det inte hade varit nog med bloggar, och facebook - nu är det senaste twitter, som man ändå får lov att kalla något mellanting. nyckelpersonerna jack dorsey, evan williams och biz stone, har startat en social närtverkssida med möjligheten för microbloggar - som i all sin enkelhet går ut på att man ska kunna publicera postningar på 140 tecken för andra att ta del av. det går att göra dessa postningar privata så att endast godkända kontakter kan ta del av dem, men annars så publiceras postningarna på ens profil, och skickas ut till de som anmält sitt intresse att ta del av dem. jag vet inte om jag orkar ännu en sån här fånig sajt, tycker nog egentligen att det ändå får räcka med bloggen och facebook. är rädd för att det annars kommer att växa en smärre besatthet av att ständigt vara uppdaterad på twitter också, men peppar peppar, ta i trä - vi kanske ses där en vacker dag ändå !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0